Tuesday 7 August 2012


忽然想起攝影,忽然質問自己按下快門的意義。一年多前,自己曾經認為,要用鏡頭帶出生活中的美,分享自己的世界。今日失驚無神又再一次想起,我仍然努力分享自己的世界,但美 與 醜 的界限變得很糢糊。


我喜歡自己的照片,因為它們是 '我' ,它們反映我所見,所感,所知。To be honest, most of the time, I don't give a damn about the viewers. I am doing what I can and what I want. You like it, you understand it, or you don't. It doesn't matter.


忘卻技術,主題,故事,構圖。能把自己確實反映出來,經已足夠。旁人的想法,賺錢與否,由他們自己想過夠吧。


No definition found.

No comments:

Post a Comment